Posted on: 29 grudnia 2021 Posted by: marketingtarnow Comments: 0
Zalety marketingu szeptanego

Promocja w sieci jaką prowadzi zdecydowana większość firm, spowodowała powstawanie coraz to nowszych sposobów na reklamę w Internecie. Jednym z nich jest marketing szeptany, który opiera się na rekomendacjach i opiniach, które są obecnie dla firm bardzo ważne, ze względu na to, że duża ilość klientów zanim dokona zakupu najpierw sprawdza właśnie opinie na temat firmy bądź produktu w sieci. Zalety marketingu szeptanego, a jest ich sporo pokazują, że warto z niego korzystać. Czym jest i jakie są zalety marketingu szeptanego?

Czym jest marketing szeptany?

Marketing szeptany to działanie, które polega na docieraniu z informacją o produkcie, marce lub usłudze do klienta, który jest nimi zainteresowany. Wszystko to nie jest w żadnym stopniu nachalną reklamą, a jedynie subtelnym wspomnieniem marki lub jej oferty. Dużą zaletą tej formy promocji jest fakt, że klient jest motywowany do rozpoczęcia dyskusji na temat firmy, do polecania jej znajomym i bliskim. Marketing szeptany można prowadzić, zarówno na forach internetowych jaki w social mediach czy innych grupach, które zrzeszają ludzi wokół określonej tematyki. Celem marketingu szeptanego jest informowanie odbiorców o zaletach jakie posiada produkt lub usługa, jednak nie jest to zbyt nachalne wychwalanie promowanej marki.

Jakie formy marketingu szeptanego można wyróżnić

Jakie formy marketingu szeptanego można wyróżnić?

Istnieje kilka form marketingu szeptanego. Poniżej niektóre z nich.

  • Trendsetting – to działania, które opierają się na współpracy z osobami wpływowymi w sieci, która poprzez używanie danego produktu i pokazując go swoim odbiorcom, tworzą nowy trend na jego używanie. Klienci najbardziej ufają swoim bliskim, jednak zaraz po nich są ulubieni twórcy, których postrzegają oni jako osoby wiarygodne i godne zaufania. Dlatego też tak duże korzyści może przynosić firmom współpraca z popularnymi influencerami.
  • Brand blogging – tutaj działania polegają na prowadzeniu bloga i publikowaniu na nim ciekawych wpisów, które niosą pewną wartość dla klienta.
  • Cause marketing – tutaj natomiast firma wspiera pewne kwestie społeczne, które w danym momencie są dla jej grupy docelowej ważne. Dzięki temu marka może zwiększyć swoja wiarygodność i poprawić swój wizerunek w oczach klientów.
  • Product seeding – jest on powiązany z trendsettingiem, ponieważ tutaj także działania są powiązane ze współpraca z youtuberami, blogerami i tak dalej. Firma wysyła im produkt, natomiast oni dzielą się nim i swoją opinią z obserwatorami. Dzięki temu klienci mogą lepiej poznać markę i jej produkty.

Zalety marketingu szeptanego

Korzyści z marketingu szeptanego

Zalety marketingu szeptanego pokazują, dlaczego warto zacząć go stosować w swoich działaniach promocyjnych:

  • Możliwość szybkiego dotarcia do dużego grona odbiorców
  • Szybki i łatwy sposób na budowanie pozytywnego wizerunku marki w sieci
  • Dzięki marketingowi szeptanemu można też zwiększyć ruch na stronie, a co za tym idzie zwiększyć konwersję i w konsekwencji sprzedaż
  • Stosunkowo niskie koszty prowadzenia owych działań promocyjnych
  • Dosyć szybko widoczne efekty
  • Marketing szeptany daje możliwość poznania klienta i jego potrzeb i wymagań dzięki czemu firma będzie mogła jeszcze lepiej dopasować do niego swoją ofertę
  • Pozyskanie zaufania i lojalności klientów to kolejne zalety marketingu szeptanego.

Skuteczny marketing w Tarnowie

Skuteczny marketing w Tarnowie, powinien rozpocząć się od zaplanowania wszystkich działań i strategii. Bez tego ciężko będzie podjąć jakiekolwiek czynności, dlatego też już na samym początku dobrze opisać także siebie i swoje produkty, by klienci mogli poznać zarówno firmę jak i jej ofertę. Co więcej każda firma musi mieć swoja stronę w sieci, dzięki której klienci będą mogli w łatwy sposób pozyskać o niej informacje. Oczywiście by strona mogła przynosić odpowiednie efekty, musi też zostać zoptymalizowana bez tego nie będzie ona skuteczna.

Do działań na rynku lokalnym mogą sprawdzić się również te bardziej tradycyjne rozwiązania, jak ulotki czy artykuły w prasie. Zalety marketingu szeptanego pokazują, że warto wykorzystać marketing szeptany do swojej promocji. Opiera się on na rekomendacjach i opiniach, jednak wszystko to będzie efektywne tylko wtedy, gdy działania podejmowane będą z dużym zaangażowaniem i systematycznością.

 

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Leave a Comment