Posted on: 13 grudnia 2022 Posted by: marketingtarnow Comments: 0
co to jest wizytówka w Google

Małe przedsiębiorstwa działające na rynku lokalnym często rezygnują z wielu narzędzi marketingowych, które mogłyby przysporzyć im nowych klientów i zwiększyć rozpoznawalność. Panuje bowiem powszechne przekonanie, że szkoda na nie czasu i pieniędzy. Nie wszystkie działania wiążą się jednak z poniesieniem nakładów finansowych. Wizytówka w Google, czy prowadzenie bloga firmowego nic nie kosztują, a mogą wiele zaoferować i poprawić pozycję marki.

Współcześni konsumenci są bardziej wymagający, a blisko 80% Polaków robi zakupy przez Internet. Z roku na rok ta liczba rośnie. Nie ważne więc, jak dużą firmę prowadzimy – nawet lokalne przedsiębiorstwo powinno znaleźć się w sieci. Pamiętajmy, że jeżeli nie zrobimy tego sami, to nieuczciwa konkurencja zawsze może podszyć się pod nas i dostarczyć odbiorcom fałszywych treści. Wizytówka w Google szybko przekieruje użytkowników także do naszej strony internetowej czy konta w social mediach. Budowanie zaangażowania i przywiązania klientów to bardzo ważne rzeczy. Odbiorcy chcą czuć, że nie są tylko kimś, na kim zamierzamy zbić interes.

Wizytówka w Google

Czym jest wizytówka w Google?

To inaczej miejsce zwane profilem, na którym firma umieszcza wszystkie najważniejsze informacje, które pomogą potencjalnym klientom w dotarciu do niej. Dokładna lokalizacja, numer telefonu, godziny otwarcia czy adres strony www to absolutne minimum. Jako marka możemy zaprezentować się na różny sposób, ale jeżeli nie ma nas w kluczowych miejscach w sieci, to po prostu nie istniejemy dla klientów. Dobrym rozwiązaniem jest także prowadzenie bloga firmowego oraz konta w social mediach. To również nic nas nie kosztuje, poza poświęconym czasem a ma ogromny wpływ na umocnienie pożądanego wizerunku marki.

Czy utworzenie konta w Google Maps jest płatne?

Założenie profilu firmowego jako wizytówka w Google nie wiąże się z żadnymi kosztami, także jego prowadzenie jest bezpłatne. Prawidłowo uzupełniony profil to zatem darmowa i bardzo skuteczna promocja naszej firmy. Niektóre przedsiębiorstwa decydują się na współpracę z agencjami marketingowymi, które pomagają w doborze odpowiednich treści, fraz kluczowych, a nawet warstwy graficznej. Nie są to jednak rzeczy skomplikowane i każdy może w prosty sposób uzupełnić wizytówkę sam. Im dokładniej to zrobimy, tym szybciej dotrzemy do potencjalnych klientów.

Wizytówka w Google, co wpływa na poprawę jej widoczności?

Utrzymanie dobrego zasięgu, a więc i widoczności wizytówki, to gwarancja tego, że nawet małe przedsiębiorstwo zyska szerokie grono odbiorców. Wizytówka w Google jest bowiem dedykowana każdemu, kto prowadzi jakąkolwiek działalność i chciałby poszerzyć horyzonty, zamieszczając wizytówkę w Google.
Jak zatem zadbać o odpowiednie pozycjonowanie wizytówki Google? Warto zwrócić uwagę na pięć podstawowych kwestii:

  1.  Poprawne uzupełnienie wszystkich rubryk z najważniejszymi danymi dotyczącymi firmy.
  2. Aktualizowanie na bieżąco profilu, w tym zadbanie o faktycznie godziny pracy firmy, które często przecież ulegają zmianie (chociażby w przypadku świąt, dłuższej nieobecności itd.).
  3.  Dobranie odpowiednich słów kluczowych, które dodatkowo wzbogacą treść.
  4. Zbieranie opinii, które konsumenci mogą wystawiać bezpośrednio w wizytówce Google.
  5. Obecność części graficznej – zdjęcie lokalu nie tylko wpłynie na estetyczny odbiór wizytówki, ale także na jej lepszą widoczność.

Narzędzie Google Moja Firma dla lokalnych marek

Założenie wizytówki w Google to prosta odpowiedź na to, jak promować lokalną firmę? Otóż dziś niemal każdy korzysta z Internetu i to właśnie tam w pierwszej kolejności poszukuje potrzebnych mu informacji. Załóżmy, że lokalny klient będzie chciał dotrzeć do naszego sklepu. W Google Maps bez problemu odnajdzie dokładny adres, godziny otwarcia, a także numer telefonu. Jeżeli tych informacji zabraknie, to zniechęcony może nie tylko zrezygnować z prób dotarcia do sklepu, ale także zostawić w sieci niezbyt przychylną opinię. Firma, która nie śledzi zamieszczanych na swój temat informacji w Internecie, może spotkać się z przykrymi tego konsekwencjami w praktyce…

czy potrzebna jest wizytówka w Google

Co daje wizytówka w Google?

Trzeba przyznać, że wizytówka w Google to świetne narzędzie marketingowe i do tego całkowicie bezpłatne. Nawet nie posiadając jeszcze własnego miejsca w sieci, co często zdarza się zwłaszcza początkującym firmom i małym przedsiębiorstwom – można w niej zaistnieć. To bowiem nasz profil firmowy i źródło podstawowych informacji. Im dokładniej uzupełniona wizytówka, tym jej lepsza pozycja w sieci i szansa dotarcia do nowego grona odbiorców, którzy mogą stać się w przyszłości klientami.

Wizytówka w Google może generować lepszy ruch na stronie czy profilu w social mediach (jeżeli takie posiadamy). Z niej bowiem możemy zostać bezpośrednio przekierowani do firmowego sklepu, bloga czy innego miejsca. Uzupełnienie rubryk w wizytówce nie zajmuje duża czasu, a można ją także wzbogacić o zdjęcia. To chyba jedno z najprostszych narzędzi marketingowych, które oferuje przestrzeń wirtualna i którym możemy w 100% pokierować sami.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Leave a Comment